Theseus' verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Theseus' verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Theseus' verblijf op Kreta

Door: Katarina en Soof

Blijf op de hoogte en volg Theseus

16 Februari 2017 | Griekenland, Kreta

Ik zou uit Athene vertrekken. Het schip naar Kreta stond al klaar. Vader zei tegen me: 'Als het je is gelukt om Minotaurus te doden en je op de terugweg de Atheense haven nadert, wissel de zwarte zeilen van je schip dan in voor witte zeilen. Zo kan ik gelijk zien of je onrealistische plan is gelukt.' Ik beloofde dit en ging samen met de 14 kinderen op weg. Wij voeren naar Kreta. Omdat iedereen zo verdrietig was had ons schip zwarte zeilen. Na een lange tijd kwamen we eindelijk aan in Kreta. Ik leerde een mooi meisje kennen en we werden verliefd. Later bleek dat prinses Ariadne te zijn! De dochter van koning Minos! Ariadne hield zo veel van me dat ze besloot om ons te helpen. Ze zei tegen mij: 'Theseus ik hou van je! Als jij mij naar het schitterende Athene brengt en met mij trouwt zal ik jou en de andere kinderen helpen.' Natuurlijk ging ik akkoord met dit verzoek. Ik had een bondgenoot. En wat voor één!

Daidalos, de architect van het labyrint, had veel medelijden met mij en de kinderen. Daarom vertelde hij aan Ariadne hoe wij uit het labyrint konden komen en hij gaf haar raad. Hij zei tegen Ariadne dat wij een draad vast moesten maken aan de deur van het labyrint, zodat wij de uitgang later terug konden vinden. Het plan werkte, na lang zoeken vond ik in de hoek van het labyrint de Minotaurus. Hij sliep en met mijn blote vuisten, zonder wapens, doodde ik de Minotaurus met gemak. Ariadne maakte de deur voor ons open en samen vluchtten we naar zee.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Theseus

Hoi, Ik ben Theseus en in dit reisdagboek zal ik je alles vertellen over mijn spannende avonturen; over het vertrek uit Athene, de zeereis richting Kreta, Het verblijf op Kreta, Het verblijf op Naxos, de zeereis richting Athene en natuurlijk de thuiskomst in Athene. Zijn jullie klaar voor dit avontuur? Daar gaan we dan!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2142

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: